Skocz do zawartości
Smiley

[E34] M5 Touring by Smiley.

Polecane posty

Witam wszystkich,
chciałbym Wam przestawić moje oczko w głowie i moje spełnione marzenie e34 M5 Touring :D


Zacznijmy najpierw od opowiedzenia całej historii :D

Moim pierwszym samochodem było własnie e34 Touring i od tamtej pory zakochałem się i w marce a najbardziej w modelu e34. Miałem wiele samochodów z pod znaku BMW serii 5 i 3, starszych i nowszych, ale nigdy nie czułem się tak jak własnie w e34. Miałem też kilka e34 sedanów ale jednak zdecydowanie wolę kombi, to poczucie przestrzeni. Daje mi wiekszy komfort i większe możliwości zwłaszcza ze lubię podrożować z psem. Lubię też dobre nagłośnienie, które dużo łatwiej osiągnąć w kombi.

Mój pierwszy samochód:

4x9db35m.jpg7e5nusnr.jpgxcq3mzlk.jpgck36gt3v.jpgy3ag4bgb.jpg88gw4yhg.jpghrafgawz.jpgp8vehnuc.jpgnsf3j7e2.jpg

Powiem szczerze że wcale nie miałem zamiaru kupować M5 ponieważ moja stara e34 Touring była w świetnym stanie i wyglądem przewyższała te eMki które widziałem na sprzedaż. Wpadłem na pomysł że skoro nie widziałem ładniejszej e34 a wiekszość już w samochodzie miałem zrobione, to przebuduje moje e34 na M5. Zacząłem wiec szukać silnika i skrzyni. Fart tak chciał że trafiłem do gościa z Molde który miał wszystkie potrzebne części, zacząłem z nim gadać i wszystko ustalać. I wtedy pokazał mi jego M5 z którego chciał sprzedać silnik i skrzynie...

zjrhvwjn.jpgehxcq8lp.jpg9vvrj7rc.jpg924xij6s.jpgz7hryuxb.jpgy2vl7mea.jpgj2zkb6e7.jpgp6z9tgin.jpgphgthj6k.jpgz2e72ed5.jpg
Ideał po prostu ideał, nie potrafie opisać tego innymi słowami, oprócz tego że był na prawdę w stanie idealnym to posiadał wszystkie części tunningowe takie jak sobie zaplanowałem do budowy mojego M5 (przypadek czy przeznaczenie?!). Samochód jak to w Norwegii bywa tani nie był więc musiałem się poważnie zastanowić.

hzds6zv5.jpg8ddx55us.jpgn5uzebl7.jpglzmcvmyy.jpgndaj795u.jpged57hqbw.jpgb3lcuck6.jpgsy8uxpti.jpgqoeuhsl5.jpg5xzw2y7z.jpg

Rozkodowany Vin:
Data for vehicle identification number: WBSHJ91010BL01375
Model description: M5
Market: Europa
Type: HJ91
E-Code: E34 (2)
Chassis: touring
Steering: links
Doors: 5
Engine: S38 - 3,80l (255kW)
Drive: Heckantrieb
Transmission: manuell
Body Color: Diamantschwarz Metallic (181)
Upholstery: (0475)
Production date: 19.10.1992
Assembled in: Dingolfing

S216A Servolenkung-Servotronic HYDRO STEERING-SERVOTRONIC
S240A Lenkrad Leder Airbag Skórzana kierownica z poduszka powietrzną
S302A Alarmanlage Alarm system
S303A Innenraumschutz m. Neigungsalarmg. BURGLAR AL. WITH TILT ALARM SENSOR
S320A Entfall Modellschriftzug Usuniety znaczeko modelu
S339A Shadow-Line Shadow-Line
S530A Klimaanlage Klima
S657A Radio Bavaria C Reverse III Radio Bavaria C Reverse III
S782A Fahrwerk Nürburgring System zawieszenia Nürburgring

Po wyliczeniu ile bym musiał wydać na tą przekładke i te części, nagle to M5 stało się tanie i się zaczeło...
Muszę powiedzieć że teraz jestem prze szcześliwy że to wszystko tak się ułożyło i że udało mi się dorwać samochód z moich marzeń! :DDD
Opłacało się tak zadbanej e34 jeszcze na oczy nie widziałem jak przyjechałem żeby ją obejrzeć to nie mogłem znaleźć rzeczy do której mógłbym się przyczepić, posiadam ją już od dłuższego czasu i muszę powiedzieć że za każdym razem wywołuje taki sam uśmiech na twarzy :D Ten samochód jest stworzony dla mnie! :D

Samochód z tego powodu że jest to kombi był używany do pracy na północy i zarejestrowany jako firmowy. Później zaczęło się jego prawdziwe życie!
Na początku 2008 kupił je prawdziwy fanatyk BMW z Oslo który szukał samochodu na tor/trackday a jednocześnie na codzień. Do 2008 roku samochód był zadbany i utrzymany w oryginalnym stanie, był wyposażony w pakiet Nurnburgring z EDC i najgrubszymi stabilizatorami 25mm przód i 20mm tył. I gdy tylko ten samochód dostał się w jego ręce zaczęły się modyfikacje żeby go jak najbardziej usportowić i usztywnić. Posiadał go do końca 2012 roku i przez te 4 lata włożył całe serce i dusze w modyfikacje ulepszając seriez za co jestem mu niezmiernie wdzięczny. Posiadam tysiące zdjęć z przebudowy i z jazdy po torze.

Poźniej samochód trafił do chłopaka z Molde właśnie tego od którego kupiłem tą M5. On zadbał o serwis, wymiane niektórych części na nowe z aso żeby być pewnym niezawodności tego samochodu. Zadbał on o porządny serwis samochodu i utrzymanie go mniej więcej w tym samym stanie. Doszła też zmiana frontu na szeroki, który moim zdaniem bardziej pasuje do kombi.

Samochód zaraz po zakupie przez właściciela z Oslo

spp27qcn.jpgh2hldpmc.jpg

Tu już podczas przygotowany to szaleństw na torze.

335ywstj.jpgmufnbj59.jpg7d8x4gw2.jpggdpfgglw.jpgx89i26lg.jpg934w9lv9.jpg

A tu już następny właścicieł też na torze :) 

2vutm3s7.jpgyqd87g7c.jpg

 

Po trochę ponad roku samochód wreszcie i całe szczęście trafił do mnie :D Przez pierwszy sezon ograniczyłem się do frajdy z jazdy, drobnych serwisów, zmiany kół i próby opanowania w pełni samochodu ;D Na moje nieszczęście pod koniec sezonu dowiedziałem się czemu chciał sprzedać silnik i skrzynie...

5mf28l24.jpg9jrh9jfp.jpgi5ge27qy.jpg

Najwyraźniej po tych wszystkich przejazdach na torze (przy tych przeciążeniach jest słabsze smarowanie) i jak widać po nie dopilnowaniu stanu silnika, zużyły się panewki. Wszystko stało się przy rozpędzaniu się przy wjeździe na autostadę, troszke mocniej ją przycisnąłem i nagle zaczęło dobiegac bardzo głośne stukanie z pod maski. Za głośne jak na popychacze czy zawory. Okazało się ze obróciła się panewka. Po rozebraniu silnika i obejrzeniu panewek wszystko stało się jasne :/

d2yqg6uy.jpgkouheetn.jpgo34i9o43.jpg29w25rrk.jpg6jux26d9.jpgp4g9gy5b.jpgfbn9vgnl.jpgjd633did.jpgxmwufz5g.jpg5ssado94.jpgpfffy7kh.jpgp373w936.jpgdys4vtlg.jpgfcguirc6.jpgn3dwimqz.jpgzycc89cx.jpgzg8ogmey.jpg65ijmcqw.jpgif43a5rj.jpgd9go8qrl.jpgsuquzl9g.jpg3p3uc6i2.jpgr5cuiawd.jpgv9hx27dp.jpg

No cóż nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło :D mimo to że samochód był zmuszony przestać ten sezon to udało mi się na prawdę ogrom prac zrobić i cały czas cos udoskonalać.

Powiedziałem że skoro już robimy to zróbmy to tak żeby wszystko było jeszcze lepsze niż wyszło z fabryki

Na początek trochę suchych danych co było wymieniane (oczywiście na pewno coś się zawieruszyło)

Rozpórka na kielichach Racing Dynamics
Gwint K-Sport z Camberplates
Tuleje tylniego wózka Powerflex
Tuleje tylnego wahacza AKG Motorsport
Tuleje przednich wahaczy GS-Performance
Stalowe wahacze z e34 1995 M5
Stabilizator przód: 27mm Racing Dynamics z możliwością regulacji (na poliuretanach)
Stabilizator tył: 20mm z możliwością regulacji Whiteline (na poliuretanach)
Wszystkie elementy zawieszenia wymienione na nowe włącznie z przekładnią kierowniczą
Hamulce przód: 1995 M5 345mm. Nowe tarcze, zaciski odnowione i pomalowane proszkowo na czarno (4-tłoczkowe zaciski)
Hamulce tył: 1995 M5 328mm. Nowe tarcze, zaciski odnowione i pomalowane proszkowo na czarno
Klocki EBC Yellowstuff
Przewody giętkie w oplocie stalowym Turner Motorsport
Customowy dyfer Mobimech: 4:10, Szpera zacieśniona na 45%
Przewody w stalowym oplocie do sprzęgła UUC
6-biegowa skrzynia biegow z M5 1995, wyremontowana na częściach z e46 M3 SMG (100000km)
Odelżone koło zamachowe z E34 M5 3,6 (jednomas)
Docisk Sachs 765
Sprzęgło Sachs 4-spiekowe
Nowy siłownik sprzęgła
Dźwignia zmiany biegów UUC Evo3
Połączenie między dźwignią zmiany biegów a skrzynią UUC double shear selector rod
Nowy łącznik wału
Nowy krzyżak wału napędowego, nowa podpora i nowy przegub
Customowy wydech uspawany ze stali nierdzewnej z dwoma tłumikami bez katalizatora wszystko na częściach Ferrita
Nowa sonda lambda
Nowe łożyska przód i tył
Nowe osłony hamulcowe przód tył
Wszystkie części hamulca ręcznego nowe
Wszystkie wahacze i inne części podwozia polakierowane na czarno

Dodatkowo posiadam do niego zawiechę bilsteina z kolumnami i nowymi łożyskami, ale jak narazie zostaje gwint

Wnętrze:
Recaro Pole Position z szynami Recaro
CNC kuty wspornik UUC do zamontowania foteli kubelkowych
Nowe dywaniki M5
Customowe mocowanie dodatkowych wzkazników od Parkerperformance
Dodatkowe wskazniki od ProSport (ciśnienie oleju, temperatura oleju, temperatura wody) wskaźniki są niezależne od tych które są oryginalnie

Nowe lampy przód
Nowa przednia szyba
Nowa tylna szyba ze spoilerem z wbudowanym światłem stopu z e34 M5 1995
Wszystkie listwy dookoła samochodu są nowe
Listwy od M-pakietu na dole drzwi też są nowe
Cały samochód nie dawno był odmalowany na nowo :)
Ramiona wycieraczek nowe
Nowy zderzak tył i nowe nakładki na progi

Silnik:
Wszystkie uszczelki/uszczeleczki/uszczelniacze nowe
Napinacz łańcucha rozrządu z M3
Nowa pompa wody
Nowa pompa oleju
Wymienione pierścienie, wszystkie panewki, śruby głowicy i śruby od korbowodów
Nowe łańcuchy
Nowa chłodniczka oleju
Nowa chłodnica
Nowy wiatrak nawiewu
Nowy rozrusznik
Komora silnika pomalowana w kolorze lakieru
Nowe maty izolacyjne w komorze silnika
Nowy zbiorniczek płynu do spryskiwaczy
Nowy zbiornik płynu chłodniczego
Wszystkie wężyki wymienione na nowe
Nowe świece
Nowe wtryskiwacze
Nowy przepływomierz
Nowy czujnik TPS
Nowe oprogramowanie do silnika ze szwecji od Fekzen, które teraz będzie zestrojone ECU masterem
Nowe szyny prowadzące łańcuch

W silniku było robione:
Głowica po portingu, powiększaniu kanałów i planowaniu
niektóre zawory trzeba było wymienić, regulacja zaworów
Wszystko w silniku dokładnie wyczyszczone żeby żaden nawed najmniejszy osad nie został
Blok silnika, głowica pokrywa zaworów, kolektor ssący itp. pomalowane na nowo
Wszystkie elementy silnika zostały sprawdzone i wywarzone
Kolektor wydechowy powiekszone kanały i został pokryty porcelana
Więcej w tym momencie nie pamiętam ale jak tylko mi się przypomnie to dodam :)

I do tego jeszcze kilka rarytasów które posiadam ale jeszcze nie zamontowałem:
Carbonowy Airbox kopia Racing dynamics
Nowa skórzana tapicerka z dwoma kolorami nici (niebieskim i czerwonym) tak jak w G-power
Kubełki recaro i czerwone pasy z Winkelhock edition
Klamki BMW Motorsport nowe oryginalne
Rozpórka SPR pod silnik

Felgi których tak na prawdę szukałem już kilka lat B|
3-częściowe oryginalne Hartge 18"
3-częściowe oryginalne pięcioramienne felgi Racing dynamics 19" które są na prawdę super lekkie, pasuja idealnie do charakterystyki tej M5

wusq2z3s.jpgny4pz7cm.jpggrazkphj.jpgdv9cil5h.jpgle3qha7a.jpgz2826spl.jpga9b9x8mh.jpgq48a7nuw.jpgcdi42ev2.jpgnmf8gqx4.jpgyambo6e7.jpgvzcptszq.jpg5irc9i96.jpgixvzuxzx.jpgknj26j9b.jpgno2giv3j.jpgga97ettm.jpgadamshik.jpgju9g6lfa.jpg7jaaeumf.jpgj5t33k5w.jpgrynmcsbi.jpgy7uw26kd.jpg8mowkv9p.jpgl4tfdfsz.jpg42ktyg6w.jpgy8ev6k4q.jpg4b9abiqx.jpg2vdn4wb9.jpghn6rfut2.jpg8py5lr8r.jpgpgwr9vtg.jpgiczsol6n.jpgjeor7wol.jpgb4ftfxq9.jpgaprn4tx6.jpgmtwq5qdt.jpgrbxu9k4h.jpgnljhfjmr.jpgb72xg6xe.jpg3clgdagp.jpga7j77h4w.jpgzll9kzy8.jpg3qmfipb9.jpggrs3guf7.jpgorpx3gex.jpgq29fntmr.jpg

ujxk6iqf.jpg7xzwn3vh.jpgxrwney4d.jpgmjww3m82.jpgbs3o57wn.jpgp3aahyqf.jpgtii9xhbl.jpgx582fxgx.jpgpaw4hyju.jpgj8jqb4km.jpg5uj5cf7e.jpgfkczj8y8.jpg32guto7j.jpgsccqzxth.jpgfxbmc9ls.jpg3dcgou3k.jpg

utzi4y8n.jpgd8yd2hzo.jpg

 

P.s mam nadzieję że Was nie znudziłem i przyjemnie się czytało :)

 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pełen szacun, nie wiem w jakich jednostkach można mierzyć ilość włożonego serca, poświęcenia, czasu i pieniędzy.

Jesteś prawdziwym zapaleńcem i totalnym świrem jeżeli chodzi o BMW, szacun.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za miłe komentarze :) ostanio miałem problem z wgrywaniem zdjęć ale już udało mi się to naprawić. Dużo osób narzekało mi że wrzuciłem za mało zdjęć więc zaktualizowałem post i wreszcie znajduje się w nim taka ilość zdjęc jaką chciałem tutaj zamieścić i zobaczymy :D I znalazłem jedno bardzo fajne zdjęcie które jeszcze tutaj dodam xD

 

12195981_10207623318651816_6114521155782582118_n.jpg

Edytowano przez Smiley

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to teraz poleciales ostro! Jest tyle fotek, ze az musialem czekac az sie wszystko zaladuje :P

Musze powiedziec, ze lubie to co widze! Dobrze widziec jak ktos dobrze dba o samochod, a jeszcze lepiej jak potrafi zrobic to w wiekszosci samemu — a po fotkach widac ze tak wlasnie jest :D

Uzytkujesz na codzien?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, pawel_nopl napisał:

No to teraz poleciales ostro! Jest tyle fotek, ze az musialem czekac az sie wszystko zaladuje :P

Musze powiedziec, ze lubie to co widze! Dobrze widziec jak ktos dobrze dba o samochod, a jeszcze lepiej jak potrafi zrobic to w wiekszosci samemu — a po fotkach widac ze tak wlasnie jest :D

Uzytkujesz na codzien?

Samochód użytkowany na codzień zgadza się :P tak jak pisałem w opisie wiekszość rzeczy była robiona jeszcze przed moją kadencją :) a teraz z braku czasu też nie ja się nią zajmuje.:$ Ja robiłem wszystko sam w poprzedniej e34 więc nie mogę powiedzieć że nie potrafie jednakże ostatnio brakuje czasu i wszystko ogranicza się do minimum jakiś drobnych napraw, udoskonaleń, serwisów i najwiekszej frajdy czyli mycia, czyszczenia i detalingu ;)  z reszta mam też kilka innych samochodów przy których się dłubie a ilość czasu trochę ograniczona :/

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sebastian widzę Cię u mnie za tydzień w łkiend, wezmę zeszyt i ponotuje wszystko co i jak
mam juz nawet liste co by tu spapugować 

Lecisz grubo z tematem, podoba mi się!
Wielki szacun za mody!
I powodzenia w realizacji dalszych planów!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie zrozumcie mnie źle, nie myślcie że nic z przy samochodzie się nie dzieje 😊 przed sezonem w tym roku zepsuł mi się silnik i zacząłem go rozbierać żeby wyrobić się i chociaż trochę pojeździć w tym roku. Jednak w pewnym momencie nie było szans żebym sam robiąc po godzinach zrobił wszystko sam więc uznałem że wyśle ją do znajomych którzy mają warsztat wszystko tam zrobią na czas. W międzyczasie wynikło kilka komplikacji podczas prac i było już pewne że na ten sezon się nie wyrobimy. Wtedy uznałem że jak już tam jest a wszyscy moi poprzednicy robili wszystko na grubo i konkretnie to trzeba wykorzystać czas i zrobić wszystko najlepiej jak się da. Remont silnika bez jakich kolwiek kompromisów! Mimo to że fabryka bardzo dopracowala te silniki to tutaj będzie jeszcze lepiej i jak sami widzicie jak narazie idzie w dobrym kierunku a ja znajduje takie rarytasy jak ten dolot i kolektor pokryty porcelana. Silnik będzie sterowany ECU Masterem wnętrze silnika wygląda jak nowe, większość części do silnika też nowe z aso, zastanawiałem się też nad kutymi korbowodami i tlokami ale narazie brak funduszy, wałków nie wymieniłem z prostego powodu, samochód używany na codzień więc nie było sensu zmiany charakterystyki 😉 całą tapicerka i całe wnętrze też uszyte nowe wszystko w skórze i też miałem trochę czasu żeby poszukać takich rarytasow jak oryginalne czerwone pasy i fotele recaro z Winkelhock edition 😀 tak więc przy eMce cały czas się coś dzieje tylko już ciężko znaleźć jakie kolwiek części które mogą coś ulepszyć 😎 apropo tego właśnie muszę odebrać od Mikaela moja rozporke pod silnik do M5 która ostatnio zamówiłem 😀 

O 11.11.2015, 22.01.02, Mikael napisał:

Sebastian widzę Cię u mnie za tydzień w łkiend, wezmę zeszyt i ponotuje wszystko co i jak
mam juz nawet liste co by tu spapugować 

Lecisz grubo z tematem, podoba mi się!
Wielki szacun za mody!
I powodzenia w realizacji dalszych planów!

Ok widzimy się w weekend i wszystko obgadamy na spokojnie 😉

 

Przed nowym sezonem w planach jeszcze jest zmiana zderzaka z m5 na m-pakiet, Blotniki na oryginalne bo jakieś podroby były założone,  konkretne Car audio wraz z wygłuszeniem strategicznych punktów i oczywiście Polerka i kwarc 😀 zostaje nam jeszcze dokończenie prac nad silnikiem i wystrojenie wszystkiego na hamowni, muszę też sprawdzić skrzynie bo chyba słychać jakieś łożysko.  A po za tym duży serwis przed sezonem z wymianą wszystkich olejów i płynów, sprawdzić poliuretany itp itd zawsze coś dojdzie 😊Zdjęcia z prac będę dodawał na bieżąco 😉

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, a więc przyszła pora żebym zrobił update M5 bo ja się domyślam wiele osób ciekawi co i jak się tam dzieje, a więc dużo nie mówiąc zdjęcia z prac nad silnikiem :D

Od razu podkreślam że zdjęcia nie będą w kolejności chronologicznej :) 

9ulby7ip.jpgxssfvm8z.jpgoni7vnkj.jpglnnpx8zx.jpgikw2mrk3.jpgznk9jy5x.jpgqkecq8io.jpg5shyzi85.jpgq2w57ec8.jpg9dv3athj.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki teraz będę updatewal trochę bardziej na bieżąco 😊 ale jak sam wiesz z eMkami trzeba grubo albo wcale i 0 kompromisów ;-) wrzucę zdjęcia ze spasowania kół to dopiero będzie porno :-D

Edytowano przez Smiley

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powinniście się cieszyć że nie wklejam wszystkich zdjęć bo by serwery padały 😂

2 godziny temu, Dooska napisał:

Poleciałes z tymi zdjęciami! Jest na co popatrzeć :-) 

A dziękuję bardzo 😉

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podziwiam Cię za cierpliwość :) Widać, że koniec tuż tuż... Już nie mogę się doczekać efektu końcowego :) Mam nadziej, że będę mogła mieć okazje przejechać sie M-ką

( oczywiście jako pasażer )  jeszcze raz. Tym razem nie będę krzyczeć, ale na wszelki wypadek zabiorę z sobą reklamówkę :);) 

P.S. Naprawdę trzeba mieć dobry internet, by te wszystkie fotki zobaczyć :) 

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×