Skocz do zawartości
Paweł

[E30] 318is Zinnoberrot 1989

Polecane posty

W koncu doczekalem sie czerwonej etrzydziechy. Miala ogolnie isc na daily za maly pieniadz, ale po ogledzinach chyba znowu bede musial szukac cos na zime :P Dlugo szukac taka nieruszana i zdrowa E30. Oprocz lewego blotnika i gory prawych drzwi to jest ori lakier. Niestety slonce i lata zrobily swoje, ale srednio na aucie jest jeszcze 120-140 mikronow wiec jest jeszcze co ratowac. 

Ponizej lista jak to wyszlo z fabryki. Niby szalu nie robi, ale jak widac po foto wpadlo pare rzeczy jak czarne srodek na sportach, ktore jak na swoje lata sa naprawde w dobym stanie. Wiadomo skorka na wrazliwych miejscach stracila kolor ale nie sa nigdzie rozerwana, wiec troszke srodkow i bedzie ogien. Tylna kanapa z podlokietnikiem, niestety brakuje zaglowkow. Intensywnego mycia jeszcze nie testowalem, ale wycieraczki sa w bagazniku, bezpieczniki wszystkie sa, manetka tez, wiec pewnie dziala. Swap na M42B18 z E30, jest tez lekkie kolo zamachowe z M20, maly rozrusznik z M20, docisk 618 i wydech 2,5". System grzania silnika z wyjsciem do srodka, tyle ze w bloku nie ma grzalki. Zamontowany jakis alarm samochodowy, stad te trabki pod maska. Jest cale zawieszenie Supersport, ale zapytacie pewnie dlaczego taka koza z tylu; w papierach mozna przeczytac ze ktos madry kupil zestaw pod Cabrio/Touring, haha!
 

Vehicle information
VIN WBAAF51050AC15396
Type code AF51 1987-04 - 1991-04
Type 318I (EUR)
E series E30 ()
Series 3
Type LIM
Steering LL
Doors 2
Engine M40
Displacement 1.80
Power 83
Drive HECK
Transmission MECH
Colour ZINNOBERROT (138)
Upholstery Anthrazit Stoff - 0274
Production Plant    MUNICH
Prod.date 1989-01-13


Vehicle options
S494 Seat heating driver/passenger
S816 Schweden-Ausfuehrung
S850 Add Fuel Tank Filling For Export
S958 Interne Kabelbaumauswertung


Do ogarniecia wiazka silnika wymaga lekkiej regeneracji, niestety zaatakowaly ja szkodniki, ale ucierpialy tylko koncowkach kabli przed koncowkami, wiec nie ma wiekszej tragedii. Napewno wywalic wiazke grzania silnika, wnetrza i alarmu. Wypadaloby jeszcze wymienic tylne sprzezyny, przewod paliwowy i przegladnac heble. Przednia szyba raczej tez do wymiany, ewentualnie naprawy po odprysku.

Z planow to napewno bardzo dobre mycie a pozniej obfity detaling zewnetrzny jak i wewnetrzny. Chyba okleje chromy, zamontuje lotke i przednia dokladke, beda czarne. Musze tez ogarnac jakies kolo, jak narazie sa tylko stalowki na kolcach, heh. Zastanawiam sie nad konserwacja podwozia i rofilow zamknietych, skoro jest tak dobrze, trzeba dbac zeby dalej tak bylo. Chodzi tez po glowie zeby pomalowac zderzaki pod kolor, zostawiajac tylko waski czarny pasek. Ale to raczej "na koncu".

P1140127_copy2.jpg

 

P1140128.jpg

 

P1140131.jpg

 

P1140135.jpg

 

P1140134.jpg

 

  • Like 4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czerwona czarne wnętrze 1.8 is po prostu bajka, czego więcej chcieć od życia, czysty motorsport :D mam nadzieję ze z tego is zrobisz z czasem te 200 kucy :) bo w to ze ja doprowadzisz do dobrego stanu to nie wątpię 😉 gratulacje dobry zakup :)

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chciec jeszcze mozna duzo wiecej :) Ale fakt, punkt wyjsciowy jest calkiem git. Co do mocy, heh. Kapitalny remont silnika przeszedl juz przez mysl, bo wiesz niestety jakie ciezkie zycie maja tak M42... Ale czy dwojka z przodu bedzie, to nie wiem, chyba ze przy pomocy dmuchawy, heh.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Paweł napisał:

Chciec jeszcze mozna duzo wiecej :) Ale fakt, punkt wyjsciowy jest calkiem git. Co do mocy, heh. Kapitalny remont silnika przeszedl juz przez mysl, bo wiesz niestety jakie ciezkie zycie maja tak M42... Ale czy dwojka z przodu bedzie, to nie wiem, chyba ze przy pomocy dmuchawy, heh.

Wiem i to z doświadczenia 😂 M42 maja ciężki żywot ale fajna zabawka 😉

200Km z tego da się wyciągnąć a turbo to juz wyzej trzeba moerzyc niz 2 z przodu 😁

http://www.siescigam.pl/gielda-samochodow-sportowych/sprzedam-samochod/bmw-e30-1.8-is/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Thx. Powoli do przodu :) 

@Smiley, Ale wiesz ze ten slynny polski IS byl budowany do sportu i srednio widzi mi sie wysadzic jakies 100k na silnik i zawieche na 200 kunia.  Ale jak juz kiedys przyjdzie czas na remoncik, to pewnie jakies ostre walki i dobre sterowanie silnika wpadnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Eee, zadne w koncu? Bardziej powiedzialbym, ze znowu :) Zinnober ma dosc ladny odcien, chociaz nie powiem poniekad chodzilo po glowie Hennarot, ale juz tak wybredny to nie bede. Lakier i srodek do wyprowadzenia. Tym bardziej ze baza jest dosc zdrowa.

Tak, auto kupilem na szwecji i przyprowadzilem do noruej. Przyjechala na lawecie, na zimowych kolcach. Akurat tak jakos wyszlo ze kolo pojawilo sie na drugi dzien po przybyciu auta do kraju. Znajomy byl niedaleko i po niecalej godzinie od kontaktu ze sprzedajacym felgi byly juz moje. OEM+ w nacisku na oem. Na poczatek mysle ze bedzie git. Nawet zrobilem maly zarys, jak to widze. 

IMG_3407.jpg

 

  • Like 4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I tak to wyglada na oryginalnym felunku. Calkiem, calkiem :) Powoli do przodu i bedzie ladnie.

 

E30_1.jpg

 

A w silniku wygladalo tak.

20427202_10158909093470315_944689824_o.jpg

 

20424973_10158909094475315_1120908212_o.jpg

 

Ale, juz nastepne M42 jest w trakcie regeneracji. Wiec w sumie nie tak powoli do przodu.

20662501_819550884888450_1166330886_o.jpg

 

20642065_819726298204242_938671055_o.jpg

 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje Paweł! Trafiła w dobre ręce ;)
ten kolor w połączeniu z E30 + Coupe robi dobrą robotę tylko trzeba wszystko poogarniać i będzie kosa

 

ps. mam listwy boczne jak byś chciał ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Thx :D Bedzie miala dobrze! Juz ma, heh.

Ooo wlasnie, jak masz listwe na prawa strone to chetnie przygarne. Dostalem przy zakupie, ale sa troszke zgwalcone, wiec nawet nie chcialo mi sie zakldac :/ 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z cyklu: Jak wyglada podloga. Nie jest zle. Standard w rogach z przodu cos zaczyna sie dziac. Trzeba bedzie sie zaopiekowac.

 

IMG_4118.jpg

 

IMG_4121.jpg

 

IMG_4136.jpg

 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
O 13 October 2017 at 13:54, Marcin napisał:

Power jakis bedzie ale jaki ?

Od ciebie stukajacego bociana wsadze :P 
A na serio, wjedzie zregenerowane M42 spowrotem.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 6/26/2017 o 10:41, Paweł napisał:

Eee, zadne w koncu? Bardziej powiedzialbym, ze znowu :) Zinnober ma dosc ladny odcien, chociaz nie powiem poniekad chodzilo po glowie Hennarot, ale juz tak wybredny to nie bede. Lakier i srodek do wyprowadzenia. Tym bardziej ze baza jest dosc zdrowa.

Tak, auto kupilem na szwecji i przyprowadzilem do noruej. Przyjechala na lawecie, na zimowych kolcach. Akurat tak jakos wyszlo ze kolo pojawilo sie na drugi dzien po przybyciu auta do kraju. Znajomy byl niedaleko i po niecalej godzinie od kontaktu ze sprzedajacym felgi byly juz moje. OEM+ w nacisku na oem. Na poczatek mysle ze bedzie git. Nawet zrobilem maly zarys, jak to widze. 


IMG_3407.jpg

dobrze wyglada taki oryginal tylko zglebowany :)

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×